fbpx Skip to content

Hvad er SharePoint?

SharePoint Online er Microsofts cloudbaserede dokument- og vidensdelingsplatform og tilgængelig for alle typer og størrelser af virksomheder. SharePoint har eksisteret i mange år var tidligere mest tilgængeligt for større virksomheder med et solidt it-budget.

I dag er det en løsning som alle kan tilgå med en den rette Microsoft 365 plan eller på en SharePoint Online plan. SharePoint er en dynamisk platform der virker ud af boksen, men som også kan tilpasses til komplekse behov og dermed også er en skalérbar løsning som kan vokse med virksomheden.

Kom nemt i gang

Det er nemt at komme i gang. Du kan f.eks. se vores artikel om hvordan du kommer i gang med SharePoint her eller kontakter en af vores dygtige it-konsulenter. Vi kan opsætte og tilpasse så det passer til lige netop jeres forretning og behov.

Effektivt samarbejde og deling

Samarbejd om projekter, rediger dokumenter i realtid og del vigtige oplysninger på tværs af teams og afdelinger for øget produktivitet.

Avanceret dokumentstyring og versionering

Styr dokumentlivscyklussen, spor ændringer og sikre en ensartet dokumentkontrol med avancerede versioneringsfunktioner.

Kraftfuld søgning og organisering

Find hurtigt relevante oplysninger og filer med avancerede søgefunktioner og intuitiv organisering af indholdet.

Tilpassede websteder

Skab skræddersyede websteder, automatiser gentagne opgaver og strømlin processer for at øge effektiviteten i organisationen.

Hvad er fordelene ved SharePoint Online?

SharePoint er en intranetløsning kombineret med et content management system, der giver mulighed for at både organisationen som helhed, men også enkelte teams eller medarbejder kan bygge deres egne løsninger efter behov. Et projekt team kan eksempelvis nemt og hurtigt oprette et website med mulighed for deling af filer, data og funktioner samtidig med at alle datasikkerhedskrav overholdes.

Med SharePoint får organisation og medarbejdere et effektivt redskab til rådighed med mulighed for at forbedre individuelle og fælles arbejdsprocesser.

Skab bedre overblik

SharePoint kan eksempelvis avendes til at skabe overblik og optimere arbejdsprocesser på et datadrevet grundlag både gennem proaktive og automatiserede løsninger.

SharePoint kan både anvendes til dokumentstyring og til at facilitere effektivisere samarbejdsprocesser internt og eksternt. SharePoint er et solidt værktøj udviklet af Microsoft og udgivet i 2001 og har dermed eksisteret i over 20 år. Det er derfor et veldokumenteret system anvendt af organisationer verden over.

SharePoint som fil-drev

Hvor virksomhedens filer tidligere blev opbevaret på en lokal server kan de i dag opbevares i et SharePoint lager med de samme muligheder som man kender det fra netværksdrevet. Med SharePoint som fillager bliver samarbejde og deling af filer meget nemmere for virksomhedens medarbejdere, samtidig med at virksomheder har mulighed for at styre rettigheder, versionshistorik og logning over hvem der tilgår filer og data.

Et SharePoint fillager kan tilføjes til Windows Stifinder eller MacOS Finder så lokal håndtering af filer kan anvendes som man plejer at gøre med et netværksdrev.

Hvordan kommer vi i gang med SharePoint?

SharePoint kan købes som en online service eller hostes på egne servere og er dermed en fleksibel løsning der kan opfylde alle krav til moderne it-sikkerhed. SharePoint er inkluderet i udvalgte Microsoft 365 abonnementer.

Få fuldt udbytte af Microsoft 365

Har du kendskab til omfanget af funktioner i Microsoft 365? Bare rolig, det har de færreste. Vi hjælper dig med at identificere ubenyttede funktioner der kan bidrage med øget værdi og styrke din forretning. Tænk hvis du havde en bred palet af funktioner tilgængelige, som du betalte for hver måned, men som du ikke vidste eksisterede. Det er rent faktisk tilfældet for rigtig mange Microsoft 365 kunder. Kunne du tænke dig en gang for alle at få styr på dine e-mails, filer og synkronisering på tværs af mobile enheder, så er Microsoft 365 løsningen for dig din virksomhed.

  • Hver uge modtager vi hundredvis af e-mails og filer fra kunder, kollegaer og samarbejdspartnere, men oftest når det ikke længere end til indbakken. Nogle elementer ønsker vi at dele med kollegaer i en struktureret form, og andre elementer ønsker vi arkiveret til brug her og nu eller i fremtiden.
  • Der findes et utal af måder at holde styr e-mails og filer, men hvordan gøres det effektivt og struktureret på samme tid?
  • Og hvad nu hvis jeg vil se mine filer fra min mobil og tablet, eller ønsker at dele en fil-mappe med en kollega eller kunde når jeg er på farten?